Naar school: bananen worden opnieuw hip
Het is een feit: de fruitconsumptie van onze kinderen is vaak problematisch. Fruit moet vaak het onderspit delven en minder gezonde tussendoortjes genieten hun voorkeur.
Daarom probeert Chiquita hun bananen weer hip te maken voor kinderen. In elke kleurrijke Chiquita Kids zak vind je lekkere bananen, leuke stickers én een extra speelgoedje voor de kids!
Een stuk fruit moet het nog steeds te vaak afleggen voor andere tussendoortjes op de speelplaats of 's avonds in de zetel. Slechts 1 op 3 kinderen tussen 7 en 12 jaar eten bananen bijvoorbeeld. Bij kinderen van 4 tot 6 jaar ligt dat getal zelfs nog lager: 19%. En deze resultaten staan in schril contrast met het belang dat ouders hieraan hechten.
Mét extraatje
Volgens de meeste kinderen is er niets mis met een lekkere banaan, maar qua fun factor legt de banaan maar al te vaak de duimen voor andere tussendoortjes. Chiquita vond het hoog tijd om hier verandering in te brengen! Met Chiquita Kids lanceert Chiquita een nieuw bananenconcept op kinderformaat mét een leuk extraatje. In de Kids zak zitten niet alleen lekkere bananen, maar ook leuke stickers én een extra speelgoedje.
En om de Chiquita Kids banaan hip te houden, wisselt het thema per seizoen waardoor op nieuwe hypes en belangrijke gebeurtenissen ingespeeld kan worden. Voor de lancering kreeg Chiquita de hulp van RIO, de nieuwste animatiefilm van 20th Century Fox.
Kinderen eten bananen…
- om de honger snel en makkelijk te stillen (30%)
- voor een energieboost (25%)
- voor energie voor mentale of fysieke activiteiten (16%)
- voor een natuurlijk, authentieke en evenwichtige voeding (12%)
- om de juiste voeding te eten (11%)
De Chiquita Kids bananen zijn vanaf 7 april verkrijgbaar in de supermarkt voor een richtprijs van 2,49 euro per tros.